woensdag 26 november 2008

over Bolonga, een scheermachien en tintenkillers

Het is weer al enige tijd geleden, dus tijd om mijn blog nog eens aan te vullen. Week en weekend zijn hier voor mij hetzelfde, namelijk werkdagen, en vandaar dat het niet altijd simpel is om dingen te verzinnen die het thuisfront mogelijks zouden kunnen interesseren. Mijn 'belevenissen' spelen zich noodgedwongen vooral af in de bib of achter mijn PC. Toch een paar zaken.

Enkele weken geleden hebben mijn eerbiedwaardige ouders en grootouders mij met een bezoek vereerd. Ik kon mij jammer genoeg geen volledig weekend vrijmaken, maar we hebben toch samen heel wat van Barcelona kunnen bezichtigen. Ik denk dat het voor allen een aangename ervaring was.
Een paar dagen na hun heengaan mocht ik een mail van hun ontvangen dat vader's scheermachien achtergebleven was in het appartement. Na een serie telefoontjes is het gelukt om het kleinood terug te krijgen. Het agentsschap was gehuisvest een appartamentje zonder naambord, heel gek allemaal en moeilijk te vinden. Ge zou verwachten dat een bedrijf dat appartamenten verhuurd aan toeristen toch enige reclame maakt. Maar het apparaat is terecht, en dat is het voornaamste.

Onderweg naar het de voorgenoemde locatie passeerde ik aan de 'plaça de univesitat', zoals het woord het zegt is dat de plaats waar de 'hallen' van het unief zijn. Er bleek een betoging aan de gang te zijn. Deze was 4 man sterk en ze blokeerden de hele straat (een viervaksbaan). Politie was zeer talrijk aanwezig en er was een helicopter in de lucht. 's Avonds zag ik de reden daarvan op Oom Piet zijn site. 4 betogers hadden blijkbaar versterking gekregen van een duizendtal anderen, en het ging er percies vrij 'geanimeerd' aan toe. De politie scheen hun handen meer dan vol te hebben. Als ze hier betogen dan doen ze het wel goed...
Reden van het ongenoegen blijkt het Bolonga akkoord te zijn. Ik vroeg mijn medestudenten waarom iedereen eigenlijk tegen het Bolonga akkoord was. Naar het schijnt heeft het iets met finaciering te maken, maar heel tegoei wisten ze het niet (ze zijn dan ook niet zelf gaan betogen). Ze waren wel allemaal zeer verbaasd dat wij in België niet tegen Bolonga betogen. Ik zag heel veel nationalistische (er is een onderscheid, en zoals dat met vlaamse vlaggen het geval is) Catalaanse vlaggen, dus ik neem aan dat dat er ook veel mee te maken heeft. Best jammer, Bolonga is min of meer wat er voor zorgt dat ik hier nu ben...

Als laatste jaars student ontsnap ook ik niet aan de roep van de realiteit. De laatste maand heeft dan ook vooral in het teken gestaan van het samenstellen van mijn CV. Een vrij stresserende en ambetante bezigheid, maar het is nu éénmaal noodzakelijk van dat eens te doen. Ondertussen is het min of meer af, en ik ben er niet kwaad van.
Een andere 'hobby' die mij de laatste maand bezighield was mijn, helaas vruchteloze, queeste naar een tintenkiller. Dat concept blijkt hier nog niet echt doorgedrongen te zijn, en het toeval wil nu net dat dit één van mijn allerbelangrijkste werkinstrumenten is... Het gevolg is dat ik heel vaak werkskes opnieuw en opnieuw moet overschrijven. Ondertussen behelp ik mij met een soort tip-ex pen, maar het is toch niet hetzelfde... Tot overmaat van ramp heeft het winkelke op de campus niet eens blauwe inkt voor mijn bic. ik ben dus genoodzaakt om met zwart te schrijven. Hetgeen de esthetische waarde van mijn berekening toch wel drasting naar beneden haalt.
Ondanks al het leed op gebied van bureau materialen heb ik de afgelopen maand toch overleefd. Nog eentje en het zit erop, al ziet het er naar uit dat het toch een beetje rustiger gaat worden op school. Toch zal ik tot de laatste dagen het onderste uit de kan moeten halen vrees ik...

Groeten uit Barcelona
(Het is hier tussen de 5 en 10 graden, sneeuw verwachten ze niet meteen)

2 opmerkingen:

RITASCHOUBS zei

Hallo Simon
We hebben weer eens bijgelezen.
we maken een afdruk voor make en pake zo kunnen zo ook wat volgen.
Het kort wel aardig af hé.
Het kersfeest gaat bij ons door, dan kan er weer wat bijgepraat worden. Maar eerst nog even stressen want Thomas heeft vanaf woensdag examens.
Knap van je mama hé!
Het is niet meer lang hé!hier bij ons is het goed en bij u.Kun je al een beetje spaans spreken

doei groetjes van heel de familie (schoubs-vanthoor)

Bea zei

wij vonden het inderdaad super-fijn maar over je ouders spreken alsof ze zijn 'heen gegaan' is toch wel een beetje straf...
ondertussen speelde ik sinterklaas maar een Spaanse postbode heeft blijkbaar een goede neus voor het Belgische topproduct chocolade...smsvxzi